Kuinka Z-sukupolvi käyttäytyy TikTokissa?
TikTok on noussut sovelluksissa kiistattomaksi ykköseksi. Z-sukupolvi (Gen Z) on vain yksi monista ryhmistä värikkään ja laajaan TikTok-kansan seassa. He ovat kasvaneet lukuisten digitaalisten uudistusten keskellä. Tässä artikkelissa tutustumme tarkemmin TikTokin Z-sukupolveen ja heidän käyttäytymiseen alustalla.
Mikä innostaa Z-sukupolvea TikTokissa?
Tutkimuksen mukaan, ilo, onnellisuus ja luovuus ovat kolme voimakkainta tunnetta Z-sukupolven käyttäjillä TikTokissa. Oikein käytettynä iloiset ja onnelliset tunteet voivat auttaa brändejä rakentamaan positiivisia ja kestäviä tunneyhteyksiä Z-sukupolveen TikTokin avulla.
Z-sukupolvi näkee TikTokin-alustana, jossa he pääsevät esittelemään heidän luovaa puoltansa. Tästä syytä, brändien täytyy olla esillä luovasti sekä luoda sisältöä, joka on trendaavaa. Tämän avulla brändi saa positiivisen vastaanoton Z-sukupolvelle.
Z-sukupolvi jakaa TikTok-sisältöä ystävilleen
Z-sukupolven TikTok-käyttäjät jakavat sisältöä ystävilleen aktiivisesti. Käyttäjän täytyy samaistua sisältöön, jotta hän jakaisi sen ystävälleen.
Käyttäjät pyrkivät osallistumaan suosittuihin trendeihin sekä jakamaan tätä sisältöä muissa someissa. Käyttäjillä on matalampikynnys luoda ja julkaista videoita, verrattuna muihin alustoihin.
Alusta uuden sukupolven ajattelulle
Z-sukupolvi on siirtymässä vahvasti työelämään ja heillä on tästä syystä ostovoimaa. Heidän kulutustottumukset tapahtuvat vahvasti puhelimien avulla, sekä heidän tottumukset ovat huomattavasti erilaisemmat, kuin vanhemmalla sukupolvella. (Käyttäjät etsivät brändejä ja tuoteinspiraatiota ennemmin digitaalisilta alustoilta.) Z-sukupolven käyttäjät löytävät todennäköisemmin uusia brändejä ja tuotteita TikTok-alustalta. He myöskin tuottavat todennäköisemmin opetusvideoita tuotteista, joita ovat ostaneet.
Z-sukupolven sitouttaminen TikTokissa
Z-sukupolvi yhteisönä on ainutlaatuinen, varsinkin TikTokissa.
He sitoutuvat ja pysyvät aktiivisena brändien postauksissa, joihin pystyvät samaistumaan. Postauksissa on tärkeä pystyä kommunikoimaan Z-sukupolven käyttäjien kiellellä. Sisällöntuotannossa täytyy aina miettiä, minkälainen sisältö resonoi parhaiden kohderyhmän kanssa.
Olemme Suomen tehokkain kumppani TikTok-markkinoinnissa.