top of page

Tehokkaat vinkit pienyritykselle TikTok-markkinointiin

Miten pystyt luomaan yrityksellesi toimivan markkinoinnin pienellä budjetilla?

Ryanair käyttää trendaavia meemejä hyödykseen. FC Zenit käyttää omien pelaajien "hauskoja" mokia hyödykseen sekä trendaavia elokuvia. Zara jakaa 3D taidetta vaatteistaan. Kaikenkokoiset yritykset eri aloilta hyödyntävät TikTokkia heidän markkinointistrategiossa nostaakseen bränditunnettavuutta ja löytääkseen uutta yleisöä jakaakseen oman yrityksen tarinan.

Tehokkaat vinkit pienyritykselle TikTok-markkinointiin
Tehokkaat vinkit pienyritykselle TikTok-markkinointiin

Sisältö TikTokissa on laajasti trendeihin hyppimistä, hauskoja henkilökohtaisia tarinoita ja meemejä. Huumori on suuri tekijä TikTokissa. Käytä sitä hyväkseen.


Nyt löydät tehokkaita vinkkejä, joilla saat TikTok-markkinoinnin alkuun pienemmällä budjetilla. Mikäli edustat suurempaa yritystä, niin pystyt hyödyntämään samoja vinkkejä, mutta skaalaamaan tulosta suuremmalla budjetilla.


Sisällysluettelo:



 

Tutki ja löydä oikeat hashtagit

TikTokin algoritmi tunnistaa hashtagin ja keskittää uusia katselijoita kyseisestä kohderyhmästä videosi pariin.


Katsomalla trendaavia ja tunnettuja TikTok-videoita pystyt hahmottamaan minkälainen sisältö on toimivaa ja mikä ei. Keskity löytämään hashtageja videoista, jotka viittavaat liiketoimintaasi ja ovat menneet viraaliksi TikTokissa. Hashtagit ovat suuri vaikuttaja TikTokin algoritmissa. Avainsanojen kirjoittaminen titteleihin ja videoiden kuvauksiin mahdollistaa sen, että TikTok alkaa suosittelemaan videota muille katselijoille, jotka ovat olleet kiinnostuneita samanlaisesta sisällöstä. Näin tavoitat uusia kuluttajia oikeasta kohderyhmästä. Pääset alkuun helposti näillä hashtageilla: #tiktoksuomi #pienyritys #suomifyp #yrittaja #smallbiz #smallbusiness

TikTok-vaikuttajat

Kun vaikuttajat ovat yrityksesi kasvot TikTokissa, pystyt viestittämään yrityksesi sanomaa lojaalille yleisölle. TikTok-vaikuttajat ovat alustalla suurempia kuin tavalliset TV:n julkkikset. TikTok-vaikuttajien ympärille rakentuu lojaali seuraajakunta, joka heijastuu yrityksesi brändiin. Mikäli etsit sopivaa TikTok-vaikuttajaa, niin pystymme toteuttamaan yrityksellesi kertaluontoisia kampanjoita tai pidempiä. Olemme ammattilaisia löytämään oikeat vaikuttajat, jotka pystyvät viestittämään yrityksesi sanomaa, kertomaan yrityksesi tarinan ja kommunikoimaan tärkeimmät kampanjat katsojille. Avullamme yrityksesi on aina trendiaaltojen etupuolella tuottamassa sisältöä.

VSCY— Luomme trendaavaa sisältöä, joka luo vahvaa tulosta. Olemme TikTok-markkinoinnissa suomen kärjessä. Mikäli olet hyppäämässä TikTokkiin mukaan, niin pyydä meiltä ilmaista konsultointia.

Mitkä ovat yrityksesi tavoitteet TikTokissa?

Jokainen video voi mennä yllättäen viraaliksi, jopa se jonka vähiten odotit. Tästä syystä on tärkeää, että jokaisella videolla on jonkunlainen aktivointi. Aktivointi voi olla esimerkiksi: tuotteen tai palvelun piilomainonta, TikTok-kanavasi seuraaminen, videon jakaminen tai muu vastaava. TikTokista löytyy monta onnistunutta tarinaa, jossa yritykset ovat nostaneet bränditunnettavuuden miljooniin orgaanisesti. Mikään some-alusta tällä hetkellä ei pysty kilpailemaan katselumäärien laajuudesta TikTokin kanssa.

Älä kuitenkaan sekoita katselumääriä sitoutumiseen. Moni yritys TikTokissa on ostanut näkyvyyttä mainokselleen, mutta silti sitoutuneisuus videoihin on ollut erittäin huono. Tässä hyvä nyrkkisääntö: TikTok videollasi täytyisi olla vähintään 1 tykkäys per 10 katselijaa. Huono kampanja:

  • 400 000 näyttökertaa

  • 1000 tykkäystä

  • 10 kommenttia

  • 0 Jakoa

Tällainen tulos ei ole ollenkaan hyvä, mutta silti osa yrityksistä pitää tällaista positiivisena tuloksena. TikTok-alustalla on todella tärkeätä muokata sisältöä ja viestiäsi eri kohderyhmille sopivaksi, jotta se resonoi käyttäjille.

Hyvä kampanja:

  • 400 000 näyttökertaa

  • 40 000 tykkäystä

  • 400 kommenttia

  • 40 jakoa

Jos aloitat nollasta, niin vaikuttajien hyödyntäminen on järkevää. TikTok-vaikuttajat ovat kasvattaneet ympärilleen lojaalin massan, jota pystyt hyödyntämään videoissasi. Kun kuluttaja näkee tutun kasvon, niin hän katsoo suuremmalla todennäköisyydellä videon loppuun. Tämä vaikuttaa positiivisesti TikTokin algoritmiin, jonka ansiosta videotasi suositellaan suuremmalle yleisölle.

Mitä kilpailijasi tekee TikTokissa?

Jos suorat kilpailijasi tekevät uutta sisältöä joka päivä Tiktokissa ja heidän statistiikka on positiivinen, niin he ovat löytäneet oikean yleisön sisällöllään. Analysoi kilpailijoita ja seuraa tarkasti heidän videoita, jotka ovat onnistuneet hyvin, jotta saat kerättyä tärkeää dataa. Emme missään tapauksessa suosittele varastamaan sisältöä. Silti on todella tärkeätä opiskella mitä kilpailijasi tekevät hyvin ja ottaa inspiraatiota, jotta pääset helpommin liikkeelle TikTok-alustalla. Tarkastele seuraavia asioita:

  • Mikä heidän viesti on?

  • Kuinka pitkä video heillä on?

  • Kuinka he esittävät ideansa?

  • Kuinka usein he mainostavat tuotteitaan?

  • Kuinka usein he hyppäävät mukaan uusiin trendeihin?

TikTokin hyödyt yrityksille


TikTok on vielä todella uusi alusta. Yrityksesi pystyy hyödyntämään edelläkävijän asemaa. Erottaudu vahvasti edelläkävijänä kilpailusta ja tavoita uusia kuluttajia kohderyhmästäsi.

  • Bränditunnettavuuden kasvu

  • Kohderyhmän sitouttaminen

  • Nettisivuliikenteen kasvattaminen

  • Vähemmän kilpailua edelläkävijänä

  • Orgaaninen liikenne

  • Laajempi kohderyhmä

  • Konversion kasvattaminen


VSCY— Luomme trendaavaa sisältöä, joka luo vahvaa tulosta. Olemme TikTok-markkinoinnissa suomen kärjessä. Mikäli olet hyppäämässä TikTokkiin mukaan, niin pyydä meiltä ilmaista konsultointia.



bottom of page