top of page

TikTok-markkinointitoimiston viisi vinkkiä tilin kasvattamiseen

TikTok-markkinointitoimisto ohjeistaa, kuinka pystyt aloittamaan ja kasvattamaan tiliäsi.


TikTok-markkinointitoimiston viisi vinkkiä tilin kasvattamiseen
TikTok-markkinointitoimiston viisi vinkkiä tilin kasvattamiseen

Jos yritykselläsi on toimintaa tällä hetkellä TikTokissa, niin olette edelläkävijöitä. Hyödyntämällä kyseistä asemaa, yrityksesi pystyy skaalata liiketoimintaa aivan uudella tavalla.


Olemme kasvattaneet kaksi Suomen suurinta TikTok-yritystiliä ja tässä on meidän vinkit.


Vinkki #1 - Vie katsojan huomio heti!


TikTok-videollasi on 3 sekuntia aikaa tehdä vaikutus katsojaan tai katsoja hyppää seuraavaan videon pariin. Kyllä, 3 sekunttia aikaa. Miten onnistut tässä? Pyri herättämään huomio todella visuaalisella editoinnilla tai kysymyksellä/toteamuksella joka herättää tunteita katsojassa.


Vinkki #2 - Valaistus


TikTokin algoritmi tunnistaa, mikäli videossa on huono valaistus. Tästä syystä on todella tärkeää, että olet huolehtinut siistin valaistuksen, joka sopii kohderyhmällesi. Huonolla valaistuksella TikTokin algoritmi ei suosittele videotasi uusille katsojille. Tunnettu elokuvaohjaaja David Lynch totesi: "Valaistus luo visuaalisen tunnelman, ympäristön ja tarkoituksen yleisölle."

"Lightning creates a visual mood, atmosphere, and sense of meaning for the audience" – David Lynch

Vinkki #3 - Trendaavat äänet


Käyttämällä trendaavia ääniä pysyt trendiaallon etupuolella. Kun huomaat, että uusi trendi ääni tulee vastaan, niin ota se heti käyttöön. Pura trendin ydin "viesti" paperille ja sovita se sopivaksi sinun brändillesi. Videoilla ei tarvitse aina olla viestillistä merkitystä, voit hyödyntää esimerkiksi tanssivideoissa tuotteiden piilomainostusta.


Vinkki #4 - Pituus


Riippuen sisällöstäsi, tällä hetkellä TikTokin algoritmi suosittelee videon pituudeksi maksimissaan 21-34 sekuntia. Säännöt on kuitenki tehty rikottavaksi. Tärkeintä on, että saat pidettyä katsojan mahdollisimman pitkään videosi parissa.


Vinkki #5 - Selkeä CTA -lopussa


CTA eli Call To Action vaihtelee riippuen TikTok-kanavasi koosta. Mikäli kanavasi on vielä pieni, niin on järkevintä ohjata katselijoita seuraamaan tiliäsi ja luomaan oma yhteisö yrityksesi ympärille tätä kautta. Kun tilisi on kasvanut vähintään 5 000 seuraajaan, niin silloin on hyvä aika lähteä hitaasti siirtämään käyttäjiä muille haluamilleen alustoille tai toteuttaa jotain muuta kuin tilin seurantaa. Kyseinen seuraajamäärä on luonut sinulle vahvan yhteisön, jonka avulla saat heidät katsomaan videosi loppuun, joka vaikuttaa eniten TikTokin algoritmissa.


Aloita tuloksellinen markkinointi TikTokissa!


Oletko aloittanut jo Tiktokin vai suunnitteletko aloittamista? Olemme uuden sukupolven TikTok-markkinointitoimisto, joka tuottaa uniikkia sisältöä. Ota meihin yhteyttä, kun haluat skaalata toimintaasi TikTokissa.

Comments


bottom of page